Hockeybloggen

Luleå - Frölunda

Det blev 5-2 till Norrland. Jag har följt matchen även om jag inte håller på något lag. Jag analyserar och har koll inför framtiden...:) Vad jag kommit fram till tänker jag dock inte delge här i bloggen. Så dum är jag inte. Varför ge gratis tips till vilka brister motståndarna har? Nä! :)
 
Jag kan i alla fall konstatera att övriga första-matcher i detta slutspel har varit fysiskt spel och boxningsmatcher. Bättre lägga energi på rätta sakerna. Visst ska man stå upp för sig själv och varandra, men det gäller att välja sina kamper så att säga. Det får inte bli så att laget drabbas av konsekvenserna som kan uppstå. 
 
Ikväll var Dick Axelsson bålgeting och humör som en citron. Faktiskt med all rätt. Ett mål borde varit bortdömt då han blev fälld några sekunder innan och Jonas Vikhos huvudtackling mot Pebben som bara blev 2 min's utvisning var ju katastrof. Vad händer? I en grundseriematch skulle spelare ha blivit avstängda i flera matcher efter en sådan smäll. 2 minuter? Hallåja! Dessutom tycker jag att Vihkos (hur stavar han ens sitt efternamn?) beteende då Pebben (som inte är någon som spelar/filmar på isen), blir liggande där ett långt tag, är under all kritik. Visst kan man vara taggad och på gränsen till övertaggad, men det finns väl gränser? Inte okej!
 
Å HV71 - LHC då? Jo, det ska jag berätta. HV vann med klara 6-0. Carl Söderberg gjorde kvällens fulaste tackling. Den var inte okej någonstans. Efteråt gjorde han bort sig ännu mer när han står och försvarar det han gjort. Axel och huvudet. Vem var hans biologilärare? Han har missförstått de olika kroppsdelarnas placering.
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback