Hockeybloggen

Kvartsfinal 3

Frölunda förlorade med 3-1 i Lu-le-å! Smackebank! Jag tror nog att Luleå tar den där serien jag. Då får vi möta de. Mötet de flesta FBKsupportarna vill ha...eller? Det blir jag mot 75% av släkten. Då jäklars MÅSTE vi vinna. Det finns ingenting annat. Tror ni att jag kan visa mig där uppe i Norrbotten om (hemska tanke som inte finns i  mitt hövve), släkten vinner? Skulle inte tro det! Jag har analyserat laget i alla deras matcher hittills. Alla utom den här.
 
Den här kvällen valde jag att se HV-LHC. Som FBKsupporter ska man tydligen hata HV. HATA! Jag är dock inte som alla andra. Det har jag aldrig varit och kommer heller aldrig vara. Jag är jag. Å jag, som vuxit upp i Östergötland, har lärt mig att hata LHC. Såäre. Därmed har jag inte sagt att jag sympatiserar med HV. Ska jag vara riktigt ärlig så håller jag på ETT lag. Ett lag vid namn Färjestad.
 
Ikväll ledde Hv  med 4-2 efter andra, men i slutet av tredje stod det 4-4. Det blev slutspelets första Sudden som LHC vann tack vare en straff. Rätt billig om ni frågar mig, men det är som det är. HV fick grina och LHC jubla. Om LHC tar sig till semin och får möta SAIK där så tror jag att det blir LHC som vi får möta i finalen. Mmm. Det känns sådär.
 
Alla mina teorier och tänk på en eventuell seminfinal och final är dock bara spekulationer. Teorier som jag gör upp utifrån hockeykänslan kring lagen. Även om jag håller på Färjestad, så har jag rätt bra koll på övriga lags spelanda och strykor och svagheter...



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback