Hockeybloggen

En dag och kväll i Karlstad

Dagen var bra igår, då jag hann hälsa på vänner som bor lite utanför stadskärnan, shoppa och äta god mat innan matchen.
 

Sedan började det. Den långa kvällen som utvecklades till ett inferno. Det började med matchen. Jag satt på sektion C1 och njöt av hockeyn på nära håll. Det var drag på både stå- och sittplats minsann. Bra jobbat hela hallen. Första perioden var bra från Färjestads sida, men sedan gick det bara  utför. För att göra en lång och jobbig väg kort, så kan jag sammanfatta det såhär: 1-4 till släkten i norr! M E N vi pratar 1-4 i EN match. Inte mer än så. Jag tror det var enda vinsten. Själv har jag tippat 4-1 till oss i matcher. Jag var ganska lugn efter matchen. Under matchen var jag som en arg Kalle Anka-figur då och då. 
 
Om vi får till det här med att äga i egen zon, vinna kamperna vid sargkanten och göra som Rickard Wallin gjorde i de PP:n som han var inblandad i = slängde sig på isen för att stoppa pucken från att gå ut ur anfallszonen. Det är så vi jobbar! Vi ger järnet och vi offrar oss. Där och då fick vi ännu ett bevis på att Walle är mer underskattad än överskattad! Han visar vägen. Han ger signaler på hur vi ska spela för att vinna slaget mot norr. Micke, Peppe, Per och Anton offrade sig bra med. Hillding tog ansvar. 
 
Många röster iLLAs korridorer efter matchen sa samma sak: "Det är ingen katastrof. Ingenting att oroa sig för. Vi vinner det här ändå." 
 
Många röster på Twitter efter matchen hävdade att vi är sämst, spelade värdelöst och so on. Nä, vi gjorde inte vår bästa match direkt. Men sedan när har speluppehåll varit Färjestads grej den här säsongen? Bara ännu ett bevis för det. Dock vet jag att många av personerna som skrev av sig sin frustration står bakom sitt lag i med- och motgång. De, liksom laget, kommer igen!
 
Domarnas insatser tänker jag inte orda om. Det börjar bli tjatigt....om man säger så...
 
Mina släktingar började härja om matchresultatet direkt efter slutsignalen på Facebook och på de lät det som att man ska spela bäst av EN match innan ett lag slås ur slutspelet.Orutiinerat är ordet. Jag hoppas att det slår tillbaka.
 
Ja, visst måste vi snäppa upp!  Allihopa! Det kommer vi också att göra. Imorgon. Då vänder vi den här serien till vår fördel. 
 
Stå bjöd på ett fint Tifo som vanligt. Det var kvällens höjdpunkt.
 
Det där infernot då? Jo, det började lite smått under matchen. Det kallas magsjuka. Jag hoppas att jag inte blev smittad av den vän som jag delade boende med i Karlstad. Utan att ha sovit ens en timme så körde jag hem tidigt på morgonen. Lämnade staden jag älskar mest! På återseende!


Camilla

Jag är inte heller orolig. Det är många matcher kvar! Javisst, stod det massor på fb, men vem bryr sig. Tänk vad folk håller på va...:)
Fantastiskt tifo!! Finns ingen bättre klack!

Kram

Svar: Precis! :)
Pia

2013-03-30 / 17:51:12

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback