Hockeybloggen

3-0 i matcher.

Efter första perioden så var jag så smått uppe i varv. Vi gjorde en bra första period.1-0 signerat Rickard Wallin. The captain himself! Så stolt över att han fick göra mål. Just han med. Han som ska visa vägen. Lugnt och metodiskt lirar han över hela isen. Hittar viktiga positioner. Åslund fick två utvisningar varav en var väldigt märklig. 1-1 blev det efter att Micke Johansson bjöd på en utvisning med.
 
I andra perioden fortsatte kriget i LLA. Klacken fortsatte att låta så det hördes ända till Kina. Duktiga ni! Vilket stöd. Våran klack var störst i hallen! Det gav utdelning då LuckyLee (som jag kallar honom efter att han själv säger att hans mål har varit lite tur), slängde in 2-1. Per hade gjort ett grovjobb av dess like innan och det var även Per "Hoppa högst" Åslund som hoppade högre än Patrik Sjöberg innan pucken stack in i mål. Balans? Ja!
 
I tredje perioden fick vi försvara oss mer eller mindre hela 20 minuter. Det var även den perioden som jag stod upp framför Tvn hela tiden. Hoppade, skrek, svor, höll båda tummarna så de är nästan av numera. När slutsignalen äntligen ljöd så var det jag som ramlade ner i soffan. Som en våt fläck. 
 
Underbara laget! Underbara klacken! Underbara nära och kära på plats! Underbara ledningen och coacherna! 
Jag är stolt över alla er ikväll. Vi visar att vi är ett blivande GULD-lag. Folk tycker att vi ska ta i mer, men varför ta i mer än vad som behövs? Huvudsaken är att vi vinner matcherna.
 
 
Foto: Färjestads hemsida.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback