Hockeybloggen

Jag vet inte var jag ska börja

Jag kan börja med att berömma vårt spel efter två perioder. Fart, fina passningar, skymningar vid mål, skott från alla vinklar och vrår, drar isär deras försvar osv.
 
Första perioden
Åslund assist och Walle lägger in den på volley. HV kvitterar alldeles inpå nästan. Walle blev skadad i ett ben och utgick. Jag fick som vanligt riktigt ont i magen då han låg ner på isen alldeles för länge om ni frågar mig. Tillslut reser han sig upp med hjälp av domaren och Åslund och haltar ut.
 
Andra perioden
Walle provar på isen, men det tas beslut om som säkerhetsåtgärd att han ska vila resten av matchen. Det verkar som tur är inte vara någonting med ledbandet eller så. Skönt!
Lee gör vårt 1-2mål och sedan gör Connolly 1-3 innan HV reducerar till 2-3. Efter det tuffar FBKtåget på 2-4 Berglund och sedan är det väl Åslund som gör målet eller? Svårt att se, men ändå står det 2-5.
 
Domarna
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Ledin kör upp klubbskaft och drar av Lee hjälmen. Vem åker ut? Lee 2 min.
Jämtin kör huvudtackling på Tollefsen. Vem åker ut? Ingen.
Peppe knuffar till Jämtin som slänger sig ner på isen och ligger kvar tillräckligt länge för att vara säker på att domarne har sett honom ligga där. Tollefsen åker fram till honom och gör kycklingdansen. Vem åker ut? Tollefsen 10 min. Diving? Någon?
C Berglund satsar på mål men pucken vill inte in och han står vid målet. Då kommer Jämtin från sarghörnet med väldig fart och dundrar omkull Berglund och fortsätter att slå mot huvudet på honom när han ligger över honom på isen. Vem åker ut? Berglund 2 min. Jämtin 2 min istället för en solklar matchstraff.
 
Jämtin har sjunkit än lägre som hockeyspelare i mina ögon ikväll. Det har även domarinsatsen. 
 
Ja, nu väntar vi på 3:e perioden! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback