Hockeybloggen

About yesterday

Jaha. Egentligen borde jag ha skrivit om gårdagen igår då jag har så svårt att inspirera mig att skriva om någonting som redan tillhör mitt passé. Jag kör ändå på ett kortarte inlägg om kvällen i Cloetta Center eller CC som jag kallar arenan.
 
Jag körde och hämtade upp mina två vänner innan jag drog till arenan för att få se Färjestad vinna över laget med sju segrar i ryggen dvs LHC. Jag kände på mig att det skulle bli både spännande och svårt då vi är en sargad trupp m e n med en hel bunt talangfulla spelare som vet vad ordet TILLSAMMANS betyder och står för dess innehåll. Redan från början hade jag känslan av att vi vinner det här. Vi spelade smart och nyttjade vår talang. Vi hade en bra kväll där vi lyckades med det mesta och det liksom bara flöt på. LHC verkade sega i benen. Men LHC är LHC och de kan man aldrig räkna ut!
 
Vi satt på sittläktaren. Nä, jag är inte med hos BortaStå. Jag tycker bra om klacken och jag stöttar dem på många sätt, men klacklivet är ingenting för mig pga olika anledningar som jag inte tänker dra upp här. Klacken gjorde förresten allt de kunde för att tysta LHC's tre ramsor som gick runt tills man trodde det hade uppstått rundgång. ;)
 
Bakom oss hamnade tre grabbar som såg att vi hade FBKmatchtröjor på oss. De började genast prata högt och ljudigt om: "Tur att inte gnälllWallin är med." "Är han inte med ikväll? DET var väl för väl!" Ja, va fan han gnäller ju hela jävla tiden." "Ja, fan. Det verkar vara ett kriterie för att bli kapten i det jävla laget asså. Det var ju samma sak med Jörgen Jönsson. Magnus Johansson han lyssnar ju i alla fall och gillar läget liksom." Om vi sa någonting? Nä, inte då. Vi garvade mest och muttrade något om att det kanske är det som är skillanden mellan 9 SMguld och inget... "Men varför är inte gnällWallin med då?" "Jo han blev ju skadad mot AIK eller va fan vad det för lag. Skitsamma. Han har brutit benet!" (Har han?)...Å så vidare.
 
I slutet av första perioden kom de tre vise männen med nya sk expertkommentarer: "Men dööö, va fan. Vad har Färjestad egentligen?  SALÀK bara ju." "Ja, de har ju skjutit mer än oss men de lyckas ju inte få in några puckar i mål. HAHA soooopor." Jag och mina vänner skrattade igen. Man kan ju inte göra annat än beklaga...:)
 
Sedan i andra perioden fick de se hur vi gjorde 0-2 på de. Det tystande lite bakom oss. "Ehh det ser inte bra ut det här." "Amen va fan! Jävla domare!" osv.  Det blev dock 1-2.
 
Det blev ett liv i arenan då Tollefsen tacklade en kille som senare visade sig ha ont och befarades fått hjärnskakning. Han togs ut på bår. De bakom oss blev skogstokiga och oj vad vi hette fula saker. Ja, inte vi personligen, men laget vi höll på. Hur som helst så hoppas jag att LHC-spelaren är okej.
 
Lee Goren höll på med Thorells klubba hela tiden vid en tekning och han knuffades och hade sig. Bra fokus? Nä, han borde lagt energi på annat..Där och då kom jag med sanningar om denne spelare som fick de tre vise männen bakom mig som hetsade på att han skulle göra både det ena och det andra, att börja reflektera lite utanför ramarna så att säga....
 
Nåväl, de tog ut målvakten då de lirade PP och körde 6 man mot 4 ett bra tag...utan att göra mål. Tillslut kunde vi göra 1-3 i ett friläge. Då började publiken gå...I med-OCH motgång? Vi vann som sagt. Med 1-3. Ett lag som enligt några bara har Salák. Vi vann mot ett formstarkt lag som vunnit 7 matcher i rad. På bortais. Enough said!
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback