Hockeybloggen

Raka puckar

Jag vill redan nu förvarna er som är Färjestadfanatiker att jag inte kommer att vara först med några uppgifter eller någon information i bloggen. Min hockeyblogg handlar, som ni märker nästan bara om laget Färjestad, men för det så anser jag mig inte ha uppgiften om att "bringa" några nyheter eller "droppa" några bomber. Vill ni har snabb information om vad som sker i och kring laget så bör ni kolla lagets hemsida i första hand och massmedia i andra hand. Jag har nämligen inte min hockeyblogg för att vara först med någonting i det avseendet, utan jag har den för att dokumentera saker som har med hockeyn att göra för min egen skull. Det är alltid roligt att kunna gå tillbaka och se vad som skett under årens lopp.
 
Du som letar smarrigt skvaller om spelarna och deras privatliv kan också glömma det när det gäller min blogg. Jag delger er ingenting kring den biten, så vida det inte är officiellt (även om jag nu skulle råka veta saker som sker i deras liv). Jag månar mycket om andra personers integritet och på den punken viker jag inte en tum.
 
Jag kommer inte heller ägna en enda sekund åt att skriva ner kärleksförklaringar till spelare inom hockeyns värld, då jag inte tillhör den kategorin av människor som hänger på hockeyarenor för att spana snygga spelare. Jag tillhör den skaran som kollar spelet och stöttar laget. Det är sporten som jag har fastnat för en gång i tiden, inte killarna i sig.
 
Bra, då vet ni. Jag kör som vanligt alltid med raka puckar. Varför linda in saker och ting för att läsare ska försöka gissa sig till vad man menar? Nä, det är lika bra att skriva som det är direkt. Utan krusseduller.
 
Okej, nu är det upp till dig att följa min blogg eller inte. Nu vet ni vad ni får.


R

Din blogg är ju klart den bästa skriven av en tjej. Inga fjortisfasoner. Ärliga tankar och fina texter. Det har du säkert fått höra flera gånger?

Svar: Men tack så mycket! :) Nej, det har jag faktiskt inte hört speciellt många gånger, men tack för din kommentar. Det värmde mitt blogghjärta!
Pia

2012-09-11 / 20:11:56

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback