Hockeybloggen

Han sade vad han tyckte och tänkte

Jörgen K. För det får han skit. Skit från journalister som faktiskt borde tänka innan de talar, då de själva kör med samma medel. Det är rätt många påhopp, favoriserande hit och dit...Så ni ska bara vara tysta. Ja, ni fick er tydligen en känga i texten hans, men hur många kängor har ni själva delat ut? Ger man kritik så får man vara beredd att ta kritik. Kastar man skit på andra så får man vara beredd att få skit tillbaka. En del kallar det sandlådenivå. Jag kallar det känslor som styr en skriven text. För du har väl själv gjort en sådan? Ja, jag med. Det är mänskligt.
 
NHLspelarna är inte gratis. Det kan även en liten människa som jag, som inte är insatt bakom kulisserna, förstå. De som tror på det lever i en dröm. För visst vore det roligt om NHLspelarna kunde fylla arenornas tomma platser och lagens spelare får känna att det inte är för DE som publiken kommer? Va?! Om man stöttar ett lag så stöttar man just laget, inte individuella spelare som jag ser det. Jag kan ju ha fel....
 
Visst fanns det otillåtna generaliseringar i texten angående NHLspelare som inte kommer till VM, men å andra sidan så stämmer det i vissa fall. Vissa sa jag så skrik inte.
 
Ärligt talat. Helheten i artikeln (även om den är för brutal kring sanningarna för vissa), stämmer ju. Budskapet når väl fram? Läser ni texten en gång till så inser ni nog att ni även ska läsa ironin och budskapet mellan raderna (som så många brukar uttrycka det).
 
Angående delen som gäller MODO låter jag vara osagt för min del, då jag inte är insatt alls i detta. De kanske har rätt i att känna sig påhoppade? Dock så förstår jag inte varför man inte väljer att motargumentera faktan som Jörgen K slänger ur sig. Istället lägger de all energi på att tycka att han är en eländig man som skriver vad han tycker och tänker. Bara det kan ju göra mig misstänksam. Kanske ligger det någon sanning i den delen då?
 
Jag tycker inte vi ägnar mer tid åt den där krönikan. Jag tycker att vi fokuserar på spelet i ES istället. Vi har en säsong framför oss. Låt oss lägga energi på rätt saker här. Hockey är en sport. Ingen dokusåpa.
 
Jag vet att det är många som inte håller med mig. Det får vara så. Vi tycker helt enkelt olika. Men vet ni? Jag gillar er ändå.
 


Fbk_leaf

Jag håller med du, fast det gör jag ju oftast. :)

Svar: :)
Pia

2012-09-24 / 19:36:41

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback