Hockeybloggen

Efter tredje perioden: FBK - HV71

De gjorde mål. Vi gav bort ett till. Det gjorde inte vi. Mål alltså. Det måste vara så att även när vi blir pressade och stressade och motståndarlaget sätter upp tempo, så ska vi spela stabilt och med fart. Vi ska inte låta de få någon tempouppväxling...alls. Det och PP var det som gjorde att vi (med små marginaler), förlorade den här matchen. Ja, vad säger vi Färjestad? Bra spelat, men inget vunnet. Vi reser oss och tar nästa. Jag måste hur som helst säga att över lag så gjorde vi en bra insats.
 
Micke Johansson hade inte någon bra kväll. Grundel och Åslund spelade riktigt bra matchen igenom. De gjorde de små sakerna som vände spelet i rätt tid.
 
Sedan blev det förlängning och HVBlå vallade in pucken via skridsko. Hur mycket jag än skulle vilja att det var spark så insåg jag direkt att det var inte det. Skridskon var i isen hela tiden. Tyvärr. Små marginaler som sagt.
 
Nu säger jag godnatt till den här himla dagen!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback