Hockeybloggen

Efter första perioden: FBK - HV71

Vilken fartfylld period med två bra målvakter. Ändå kändes det mest rättvist att vi tog ledningen i slutsekundrarna genom bästa Jocke Hillding #42.
 
Det började med att lagkaptenen himself - Rickard Walle Wallin - stegade genom spelargången med den berömda "döda"-blicken. Jag älskar den! Den ger signaler om att det här är ingen lek utan blodigt allvar. Det är precis så det är här hemma i soffan med. Ingen lek. Hockey är seriöst. Känslorna svallar. Jag skriker mig hes(-are).
 
Passningarna kommer i fart. Kommunikationen är perfekt. Boxplay är utomordentligt. Powerplay kan bli lite bättre, men HV har bra boxplay de med. Lagom många och välplacerade tacklingar. Fina skott på och i mål. Mitt lag har bjudit på en underhållande och härlig första period.
 
Jag har tippat vinst med 5-2 ikväll. Vi får se hur det blir!
 
Bästa Tvkommentaren kom från allas vår Lasse Granqvist: "Åå däääär gör han måååål...eller?"  Vilken skön lirare han är! :)



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback