Hockeybloggen

Efter andra perioden: FBK - HV71

Är det verkligen inte slutspel nu? Det känns som det. Min matchtröja är för övrigt helt blöt av svett. Känn på den!...eller föresten; Gör inte det! :)
 
Jag höll på att krivera när vi fick spela två boxplay på raken, då Micke inte hade sin bästa kväll just i denna period. Den utvisningen var faktiskt helt onödig när man nyss fått fullt lag igen. Det löste sig dock, trots all nervositet. Efter det så bjuder vi HV på sitt första säsongsmål. BJUDER som sagt. Onödigt det med. Fart och organiserat spel började bytas ut mot hönsgård. Jag blev arg och nervös. Ville inte att mina spelare skulle få uppleva känslan av att få jaga ikapp och slita varg. Sedan kommer Peppe Lundh från ingentstans och bara sveper in pucken. Själv kände jag det som att vi tagit SMguld.Härlig känsla! Soffan blev helt plötsligt en tillfällig studsmatta.
 
Vi ryckte upp oss i slutet av andra perioden igen och det kändes skönt!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback