Hockeybloggen

10 dagar efter Elitseriepremiären

Dags att sammanfatta gårdagen. Jag började med att med en bästis i en bil och dra till Karlstad och bla bla bla....
 
Jag orkar inte ens analysera kring matchen i detalj. Från där jag satt (rad 2), så såg det ut att vara en lite lam inledning, även om det beror på att Frölunda täppte till i mittzonen, som under matchen blev till det bättre. Hade domarna följt regelboken och dömt bort 2-3-målet så hade vi vunnit matchen. DET kan jag garantera.Vi spelade upp oss med fart och fläkt och passningar i frammarsch. Det var bara ett fåtal minuter kvar av tredje när Frölunda moffade in både Salák och pucken i mål. Ett s k mål som dessutom godkändes. Hallåja? Hur tänkte man där? Jag  hade inte sagt någonting om det hade varit ett mål som varit klockrent, men att de får avgöra på det där sättet är ju helt otroligt.
 
En annan sak som var helt otroligt var när Sanny Lindström blev utvisad och Frölunda fick PP och fick göra 0-2. Ja, det målet skyller jag inte på någonting annat än att de FICK chansen. Vårt försvar i boxplay var där och då väldigt rörigt och stillastående. Tyvärr. Det som gjorde att Sanny blev utvisad. DET har jag dock någonting att säga till om. Jag satt nämligen där, några meter ifrån, och såg allting. Sanny petade med klubbspetsen på han som körde framför. PETADE, inte slog eller hackade (som Frölundaspelarna hade gjort dittills utan utvisningar). Det åkte han ut för. Sanny var på väg för att byta när de sa till honom. Han vände sig om och undrade vad det var frågan om. Det undrade jag med!
 
Sedan var det här med Anton Grundel som blev liggande på isen för länge för att jag skulle må bra. Oro och magont blandades med ilska. Den som fick ta min utskällning och ordsalva, var ingen mindre än han som sett till att Anton låg där - Joel Lundqvist. Plexiglaset var mellan oss och jag kan lova att han hörde. En del säger att de åkte ihop. Jag upplevde inte det, men jag låter det vara osagt i skrivandets stund. För säger jag någonting annat så är det väl någon tomte som insisterar på att jag tycker så för att Anton är FBKspelare. Jaha, som att jag inte ibland kritiserar mina egna spelare och  mitt eget lag. Jo du, jag kan vara objektiv jag med. Om de gör "dumma" saker så försvara jag det inte bara för att de spelar i FBK. Så lägg ner det där tramset! Joel Lundqvist är inte populär hos mig idag. Så är det.
 
I övrigt så höll jag igång i korridorerna under pauserna. Någonting som jag verkligen inte brukar göra i vanliga fall. Den här matchen var ett undantag. Jag skulle ge en sak till duktiga fotografen, Daniel Briander, i första pausen och i andra köpte jag klistermärken för att stödja Tifogruppen. Fler klistermärken blir det i december när jag planerar min nästa Karlstadtripp som har med hockey att göra.
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback