Hockeybloggen

Break with the past

Massmedia gottar sig och en del fans gräver ner sig. Ja, så kan jag nog beskriva bilden av det som sägs och skrivs kring Färjestad just nu. Det ska överanalyseras och has åsikter om allt och inget. Folk som innan premiären trodde på mitt lag, har nu vänt kappan efter vinden och jämför ständigt den här början med fjolårets. Kan vi bara inse att det som har varit har varit och det som är det är. Visst kan man lägga energi på att vara frustrerad kring målskyttar och PP. Visst kan man gnälla på domare. Visst kan man klaga på alla "fel" som görs på isen. Å andra sidan. Vad hjälper det? Bidrar det till någon slags vänding? Nä. Här gäller det att komma med positiva vindar och peppa istället för att klanka och klaga. TILLSAMMANS är nyckelordet. Som jag sagt så många gånger förr så vinner vi som ett lag och förlorar som ett lag. Vi måste ju stötta även i motgång och ska jag vara riktigt ärlig så ser jag inte det här som en motgång när det handlar om omgång 4. Vi är mycket närmare nu och vi har stor kompetens i vårt lag. Vi vände ju för 17 matchen igår. 0-2 blev 2-2. Fokusera på det bra istället. Det kommer att lossna innan omgång 10, var så säkra. När det väl lossnar...ja, ni vet vad som sker då....
 
Jag vägrar att gräva ner mig. Jag vägrar att efter omgång 4 (tio dagar efter Elitseriepremiär), låta mig bli arg och frustrerad. Till alla er som klankar och hånar mig och mitt lag: TACK för att ni bryr er om oss. TACK för att ni har sådan koll på tabelläge och tänker på vad vi ska göra för att det ska bli bra. TACK för er omtanke helt enkelt. Det uppskattas. Vi vet vad som krävs. Vi vet att vi kan. Vi vet att i april så har vi stora chanser att dansa på Torget. Ägna er åt era lag istället. Ägna er åt annat än att skriva ner mitt lag i media. Vem bryr sig? Ni är inga experter. De som är experter spelar i ett lag och jobbar kring det. De som stöttar är vi supportrar. VI däremot får inte tappa tron till vårt lag så här tidigt på en säsong. VI ska kämpa tillsammans med vårt lag och VI ska tysta de där kritikerna runt om oss. VI ska le ett brett leende när Le Matt-bucklan lyfts upp av Rickard Wallin nästa år.
 
Så kom igen nu alla FBKfans och spelare. Vi ger aldrig upp. Vi kämpar på. Vi krigar TILLSAMMANS och VI vänder det här! Varför? Jo, för VI ÄR FÄRJESTAD!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback