Hockeybloggen

Ryktet sprider sig i bygget

Idag när jag satt i sjuornas klassrum så stod plötsligt en kille i fyran i trappen utanför å ropade glatt till sina kompisar, efter att sett mig iklädd FBKtröja: " Å, kolla! Hon håller på Färjestad!!!!" Då jag hörde honom ropa vände jag mig mot honom och log. Då gav han mig två "tummen upp"! Jag svarade med att ge en tillbaka medan jag förklarade en matteuppgift för en. Helt plötsligt befann sig fem stycken fyror på tröskeln till klassrummet där jag röjde matte. Då fick en av sjuorna nog och stängde dörren. Min Brynäskollega, som härjat om att vi minsann måste slå sönder deras spelare för att vinna, befann sig i samma sal och han kände sig nog i minoritet. :) Honom sa jag bara till. "Tyst Gnällnäs! Peppe tacklade axel mot axel som ni gjorde på Wallin!" "Axel?!", gormade han ilsket. "Han har ju hjärnskakning!" "Jasså, då var det väl vibrationerna från axeln som gick upp i hans hövve då", svarade jag. Sådana är vi! Vi slänger käft! Som det ska va'! :)

VI ÄR FÄRJESTAD!




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback