Hockeybloggen

Hockey är livet. Det är givet.

Jag vill härmed gratulera Färjestad Bollklubb på 80 årsdagen. Vad ska man säga? Ord. Jag bara snubblar på de. Jag får liksom inte ner vad jag vill ha sagt. Jag kan inte förklara hur mycket föreningen och laget betyder för just mig. Det har inte alltid varit så, men det har varit så en lååång tid. Jag kan väl sammanfatta det så här i alla fall:
 
När resten omkring mig faller. När stressen bryter ut. När kaos kommer på besök ibland i livet. När jag försöker finna harmonin i allt som pågår omkring mig. När jag vacklar, faller och reser mig igen. När det sker då är det Färjestad Bollklubb som är min bästa vän i tillvaron. Färjestad ger mig enbart positiv energi. Det ger mig fokuset. Det ger mig målmedvetenheten att nå visssa mål. Det ger mig glädjen och kärleken till en sport. Till ett lag. Färjestad betyder mer än bara hockey i min vardag. Därför vill jag tacka alla er som finns runt klubben och i föreningen idag.  Tack för att ni gör det möjligt för mig att hålla rätt fokus alla dagar i veckan, året om.
 
G R A T T I S från djupet av mitt hjärta!
 
Foto: Lånat från Färjestads Facebooksida.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback