Hockeybloggen

Förlust

Vi har förlorat 3 matcher av 3 möjliga. Det känns inte så roligt. Enligt Renberg ville inte spelarna vinna. För de så betydde inte den här turneringen någonting. Ja, det var så han sa det. Själv vet jag att så inte var fallet. Åtminstone inte när det gällde ett par stycken. De ville vinna. De slet. Fast det är klart. Man måste ju spela som ett lag. Per Åslund och Tony gjorde i alla fall vad de kunde för att skapa chanser och sätta upp fart och passningsspel. Jag är stolt över Pers insats under veckan. Honom kan i alla fall ingen klaga på och det hoppas jag att Mårts har sett och förstått. Att inte Nygga och Frögga fanns med i truppen är för mig en gåta då jag tycker att det var lite tunt på backfronten. Försvaret var sådär.
 
Jaja. En liten turnering som tydligen inte så många bryr sig om (då menar jag tittarna/publiken) i vårt avlånga land. Själv tycker jag att den kommer olägligt mitt i ES, men men. Det är ju bra för en del som får vila sig i form och som känner sig lite slitna. Det kan även vara bra för de som deltar i turneringen och får upp ännu mer fart när vi fortsätter med ES nästa vecka.
 
Den här veckan har gynnat Åslund och framför allt Salák. Den mannen. Han är vår biljett till Torget i april. Om han får hålla hela säsongen så är han oslagbar. Det säger jag er!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback