Hockeybloggen

Andra perioden

Vi har satt  mer tempo och press. Salák kom in och ställde sig i  mål med. Ingenting ont om PW, men ibland så här i underlägen så känner jag mig lite tryggare med Salák där.
 
Vi är nära mål, men puckjä**** vill inte in. Jag är ändå lugn. Vi kommer igen. Vi får  ju faktiskt vara realistiska och inse att vi har backar som är skadade och har varit så länge nu. Det kostar energi och det är just det som är grejen här. Alla experter är så förvånade över det här. Är de goa i hövvena eller? Hur kan man missa den enkla analysen? JAG har gjort den. JAG och jag jobbar som lärare och inte hockeyexpert. Vi kanske ska byta plats för ett tag de och jag? :)
 
Vår klack har även den varit lite mer lågmäld än vanligt. De står ju iofs klädd i sommarkläder så de kanske fryser och det kan jag förstå. Roliga tjejer och killar det där. :)
 
Den viktiga mellanperioden närmar sig sitt slut och det står fortfarande 3-0 till Timrå. Om jag är nervös? Nä, jag tycker att vi gör en bra match på sina håll där ute. Det är bara målen som fattas. Visst, vårt försvar är inte som det brukar vara, men det har ju sina förklaringar. Det är som det är. Vi gör det vi kan med de vi har. 
 
För FBK så brukar den tredje perioden vara viktigast. Det vet vi som håller på dem. Det är då det krämas ur. Allt som finns kvar i ben och huvuden. Det är bara köra på och tackla sig fram.
 
Jag hade nog ändå velat att laget hade flugit upp redan igår kväll. Att resa långt samma dag som matchen äger rum tror jag inte på. Man är rätt mosig efter en lång resa.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback