Hockeybloggen

Tips och råd med glimten i ögat, men ändå på fullaste allvar

Här kommer mina roliga (enligt mig själv) tips och råd inför kommande säsong med Färjestad. Jag vet inte vem som läser min blogg som sitter inne på att fixa det här, men OM du finns så gör det till verklighet i säsongen 12/13 ok?

One Piece
Jag har aldrig förstått mig på det där med att ha sparkdräkt på all day long och äger heller ingen. Däremot har jag sagt till många att OM det tillverkas en svart eller grön med vitt blixtlås och FBKemblemet på både mage och rygg då... Den som kan se till att en sådan hänger i FBKshopen till hösten/vintern. Den har fått den äran att se mig köpa en och dessutom klä på mig den!

Hundkoppel och halsband
Jag mejlade en gång i tiden för flera säsonger sedan till Färjestad BK och bad dem att tillverka koppel med FBKemblemet på. Det görs i NHL då många av oss supportrar även äger hund. De skulle sälja som smör i solsken.

Tisha med "Oh captain our captain" på
Japp, hoodie eller T-shirt spelar ingen roll, men jag tycker nog att Rickard Walle Wallin är värd ett eget tryck på klädesplagg med bild på sig själv tillsammans med #51 och den ovanstående texten över. Fixa det bara!

Storbloggaren Sanny
Skaffa Sanny Lindström en bloggadress och låt honom blogga under säsongen med fokus på hockeyn såklart och utan att avslöja allt för mycket för motståndarna. Givetvis bör den finnas på Färjestads hemsida.

Spela den här låten när Torpet kliver in på isen eller får spotlighten på sig i hemmaarenan. Den går även att använda när Torpet räddar puckar.





Jag kommer inte att gråta om det inte händer , men erkänn att det vore roligt OM det händer. :)


L

... :) Nja ingen sparkdräkt va?! :) Hihiii tror inte jag vill ta på mig det..



Men en STOR almanacka med bilder på killarna kunde kanske få finnas i shopen. Det kanske det redan gör eller...

2012-05-06 / 18:23:30
Pia

JO, One piecen ska med på önskelistan. :)



Angående kalendern så tror jag inte att det finns. Idolkort på spelarna finns som du kan köpa dock. :) Men du, en kalender som följer säsongen vore något. Där matchdagarna finns tryckta i. Du som verkar bo i Karlstad kan väl gå dit och tipsa om det? :)

2012-05-06 / 18:33:30
BLOGG: http://hockeykortochgott.blogg.se/
Julia

Färjestad-Onepiece tycker jag att det ska finnas! Den skulle jag köpa, helt klart! :D



Och en kalender med bilder på nya och gamla spelare i Färjestad. Det där med att det står matchdagarna i är ju också väldigt fiffigt :)

2012-05-06 / 18:41:50
BLOGG: http://frokenjulies.blogspot.com
Pia

Julia: Kul att du gillar idéerna. Jag har mejlat iväg mina önskningar nu och hoppas kunna se till att det här händer. :)

2012-05-06 / 18:44:43
BLOGG: http://hockeykortochgott.blogg.se/
L

....JA, en almanacka/kalender med speldatum i det vore något det!!!! :)))

Jag får grunna på den där SPARKDRÄKTEN då Pia. Jag får väl vänja mig. :))) Usch....:))

Jag bor inte i Karlstad men det går ju att maila!:))



Vad mera kan vi hitta på?....jag tycker de kan ha en blogg där spelarna turas om att blogga! Ja, de som vill.Det vore jättekul! De behöver ju inte bara blogga om hockey utan allt möjligt!

"Veckans höjdare" i omklädningsrummet kanske...! :)))



Kommer snart på mera ska du se! :))

2012-05-06 / 19:08:52
Maja

Härligt. :D

2012-05-07 / 17:12:21
BLOGG: http://www.sparkdrakt.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback