Hockeybloggen

Akt 2

Det hela slutade med 5-2, men publiken som höll på Norge var lika glada ändå. Själv hade jag varit skitsur om det hade varit Tre Kronor som fått lämna med de siffrorna. Det säger mycket om den härliga norska delen av publiken som var där. De var glada och sjöng ramsor på ett lekfullt sätt. Inte den där med Malkin i dock. Den tyckte inte jag var så rolig. Man ska hålla på sitt lag inte håna andras.

Det norska laget tackade klacken som hade vuxit under matchens gång. Det var uppskattat!

Jag kan säga att Tollefsen kommer att bli kanon i FBK. Hans energi och  humör kommer att smitta av sig. Vilken rutin han har på sitt spel. Täckte puckar, gjorde fina brytningar och fintade bort spelare. Holtet är ju som en Duracellkanin. Hur mycket energi har karln egentligen? Det var riktigt roligt att se  hans insatser på isen. Å så Basse. Ingen tar pucken från Basse. Inte ens Semin. Han tacklades, sköt, passade, höll undan och täckte puck med hela kroppen. Vid ett tillfälle så offrade han sig genom att slänga sig raklång framför det hårda skottet. Jag är stolt över Färjestads insatserna. :)

NÄ, det var väl alles i stora drag.




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback