Hockeybloggen

Nästa spelare ut: Joakim Hillding

Joakims moderklubb är Rögle. Har ni tänkt på hur många talangfulla spelare Ängelholm har fostrat? Inte så konstigt, man kan inte bli annat än harmonisk i den staden. Om ni inte har varit där innan så åk dit snarast! Själv har jag tillbringat många somrar och påsklov där i mina dagar. Nä, nu spårade jag ur. Det här inlägget ska inte handla om Ängelholm. Det här inlägget ska handla om skånepågen Hillding. #42 i Färjestad BK.
 
2003 - 2006 har han tillbringat i Rögle. Joakim hann även med att respresentera Tv-puckslaget Skåne under den perioden.
 
2006-2008 lirade han i HV71. Han gjorde även ett litet Norgebesök under de åren.
 
2008- 2010 blev det division 1 och Tingsryd som han spelade för.
 
2010 -2011 var det då allvenska hockeylaget Växjö som fick äran att ha honom i sin trupp.
 
2011 - nutid är det Färjestad BK som gäller och jag hoppas att han blir kvar här längre än längst.
 
 
 
Jocke är en riktigt duktig forward som under förra säsongen fick kritik för att han inte märktes på isen så mycket. Där tar jag honom i försvar och frågar er: "Säg någon som under hela säsongen märktes mycket på isen i FBK?" Visst hade hela mitt lag mycket mer att ge i våra ögon, men nu var det som det var med det. That's history and belongs to the past. Jag tycker att han gjorde en bra säsong och känner på mig att Joakim kommer att briljera ännu mer den kommande säsongen. Han vårdar puck bra, läser spelet bra och har ett fint speltekniskt sinne. Han kommer att växa för var säsong som går i en positiv riktning. 
 
 
Foto: Hockeyligan.se
 
Foto: Scanpix.
 
 
 
 


M

...Tänk om "vissa" tycker att du är ytlig. Det vet du inte....


Hellre få riktiga vänner än flera hundra ytliga.

Så kanske många andra också tänker.... :)

Svar: Hej M eller är det du Lotta som skriver? Ni använder er av samma adress så jag vet inte riktigt vem jag pratar med. :)
Först förstod jag inte din kommentar men så förstod jag att du har läst min Twitter. Ja, det jag syftade på var inte personerna utan relationerna. Dessutom pratade jag om in real life - bekantsakper. Då vet du! :) Sedan är det ju så att folk säkert tycker jag är ytlig när jag skriver på nätet, men det är också för att jag valt att skriva om ytliga ting. :) Tack för din tanke och kommentar. Kram på re!
Pia

2012-07-31 / 21:54:42

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback