Hockeybloggen

Vändningen mot finnarna

Folk tvivlande när det stod 0-2 i slutet av andra perioden. Inte jag. Jag hade ju beskådat matchen mot Ryssland så jag var lugn som en filbunke. När Vi närmade oss tredje och äckliga TV3 (älskar SVT som kan sin sak!), inte hade fått igång ljud och bild än (som dog ut i slutet av andra perioden), ja då började jag bli både frustrerad och förbannad. Inte på matchställningen, utan på Tv3 som aldrig mer bör få sända sport. Åtminstone inte hockey. Det är tur att Chris Härenstam och Marie Lehnman finns säger jag! De lotsade mig genom tredje ända tills bilden återkom och så även ljudet. 2-2 hann det bli! Sedan förlängning utan reslutat och det avgjordes på straffar.

En finsk spelare kände för att vara copycat...Det var dumt. Dumt pga 1) Friberg fick också 10 min utvisning för den målgesten, så varför utsätta laget för att göra en dålig kopia? 2) För att det aldrig är bra att bli kaxig och ta ut saker i förskott. Han fick äta upp sin gest, då han fick 10 min utvisning och dessutom förlorade finnarna JVM semifinalen. "Synden straffar sig själv och somliga straffar Gud med detsamma!" som en god vän till mig skämtsamt brukar säga när folk ibland inte tänker på konsekvensen av sitt handlande och sedan slår det tillbaka fort i ett negativt perspektiv.

Vi är i JVMfinal och där möter vi Ryssland. För andra gången den här turneringen.

Minns mina ord om att jag tror på GULD. De skrevs innan turneringen kommit igång på riktigt allvar. Jag står fast vid de orden. Reeeeeeespect!

Foto: Hockeysverige.se



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback