Hockeybloggen

Sanny Lindström.

Ja, hur lätt är det att sammanfatta en text om en så stor hockeyspelare som Sanny Lindström? Kan någon berätta det för mig? Själv har jag då fixat mig en stor utmaning. Inte omöjlig, men stor. Okej, here I go.

Jag, personligen, började följa Sanny när han spelade i Timrå. Dock började ju det hela långt innan dess, som ni säkert förstår.

Denne man föddes på självaste julafton år 1979 i Huddinge (om jag inte minns fel...).

1997 - 1999 spelade han i division 1 i laget med namnet Huddinge.

1999 - 2002 var han iväg och spelade utomlands i ligor som NHL och AHL bland annat.

2002 - 2008 var han adresserad i Timrå.

2008 - 2009 så spelade han i Rapperswil (NLA).

2009 - nu så lirar Sanny i Färjestad iklädd tröjnummer 8.

S Lindström har även deltagit i landskamper under sin karriär.

Den här backen är stabil med en stark vilja och en positiv inställning. Precis som alla andra hockeyspelare, så har han utvecklats genom årens lopp. Spelsinne, teknik.....You name it. Talang, målmedvetenhet och ledarskap. Tre adjektiv som beskriver denne spelare.

Det är dock inte enbart Sanny som hockeyspelare som jag uppskattar, utan även Sanny som skribent och kapten (vi pratar inte båtar här). Han formulerar sig med ord som få andra klarar av. Allvar blandas med humor och resultatet blir en härlig läsning för oss som följer hans krönika på VF.se.

Detsamma gäller när han pratar (blir intervjuad). När han pratar så lyssnar man. Han förskönar inte saker utan ger en sanningen på ett ärligt sätt. Han lindar inte in saker, utan kör med raka puckar. Det uppskattar jag. Sanny skyller aldrig ifrån sig när hans lag inte presterar på den nivå som alla vill. Han står för vad han gör och han kämpar på för att nå dit han vill. Stort Hjärta - Hårt Arbete, stämmer verkligen in på honom. Jag hoppas att han fortsätter att förgylla hockeyvärlden i många år till!


Foto: Färjestads hemsida.






Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback