Hockeybloggen

Sammanfattning av period 1 mot SAIK

  • Jaha, vi fick spela boxplay i matchinledningen, Basse gör en tabbe och 1-0 var ett faktum. Jaja.
  • Möller faller lätt. Vi får spela boxplay igen.
  • Kommentatorerna i webradion tycker att det skulle varit straff för att Möller föll. De är även såååååå om sig och kring sig över FBK's placering i tabellen. Sluta tjata. Har ni ingenting annat ni kan prata om? Vi har legat på sjätteplats rätt länge nu. What's the fuss liksom? Jag kan ge mig dän på att om vi vinner matchen ikväll så är det ju bara för att SAIKS skadelista är såååååå lång. Det kan väl aldrig vara så att Färjestad spelar bra? Det har det ju inte varit någonstans i media denna säsongen.
  • 2-0 händer. Det känns inte roligt alls. Nu är det dags att vända det här!
  • Kommentatorerna har inget korttidsminne: "Vad bra anfallet av Färjestad!" Senare: "Om ni bara hör oss nämna Skellefteå så beror det på att de har ägt hela matchen hittills." Ey, männen! Vad nu då? Sedan är det ju inte så konstigt att de har haft en bättre matchstäm då vi ligger under med 2-0 eller?! Verkligen förvånande ni.
  • Skelet ska inte vinna!
  • Gnällgubben 1 (läs: kommentator 1): "Jag tycker inte att Färjestad har kommit upp till den nivå som jag förväntat mig ikväll. De får sluta gnälla på domslut och börja spela." Gnällgubbe 2 (läs: kommentator 2): "Ja, jag tycker att Frölunda ska ta ett kliv upp." Vi heter Färjestad!!!!!!!! Hajaru?!
  • Färjestad har tagit tag i spelet de senaste 5 minutrarna. Det känns bra. Det är ett tecken på att vi aldrig ger upp och att vi förstår att 2 mål är ingen ledning.
  • Period 1 är slut - tuuut!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback