Hockeybloggen

Per Åslund #22

Då var det dags för texten om Per Åslund. Åsa även kallad bland många, men inte av mig. Per Åslund är just Per Åslund och jag kallar honom inte för någonting annat än det. Han må vara ung (föddes den 21 augusti 1986), men han har hunnit med en hel del inom hockeyvärlden ändå.

2001-2002 så lirade han i Kil AIK.
2002 - 2004 gällde Färjestad J18.
2004 - 2006 spelade han i Skåre och så lite i Arboga.
2006 - nu har han spelat i Färjestads A-lag med endast en kortare utflykt till Skåre.

Per har vunnit två SMguld och har även spelat i landslaget.

Jag får inte fram tillräckligt med fina ord för att beskriva denne hockeyspelare. Jag kan upprepa talang, spelsinne, målskytt, assistläggare...flera gånger om och om igen. Han har så många styrkor som hockeyspelare och få svagheter. Per har utvecklats genom årens lopp och ännu är inte hans kärriär ens i närheten av toppen. Hans stora kärriär väntar runt hörnet. Var så säkra. Det som jag uppskattar mest hos Per är hans förmåga att slita i varje match utan att ge upp. Han har blivit snabbare på skridskorna och han offrar sig för laget i det mesta han gör där ute på isen. Han är en slitvarg och grovjobbare av största mått. Ni kanske inte har förstått hur stor han är som lagspelare, men det har jag!

Att Färjestad valde att se till så att Åslund blir kvar i minst 3 år till, var ett av de bästa beslut som de har tagit på länge. Jag är glad och tacksam över det beslutet. Jag är glad över att Färjestad väljer att behålla en spelare som kommer ta oss till fler SMguld än två.


Foto: Färjestads hemsida.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback