Hockeybloggen

La Famillia

Ja, det var väntat. Riktigt väntat.

Hela dagen idag har jag  hört kollegors åsikter om Färjestads beslut att kicka Nicklas C. Jag har försvarat min klubb, min klubbledning, mina spelare. Jag har argumenterat så att hjärnan tillslut nästan kokade över. Vad jag tycker om beslutet? Om jag ska vara ärlig så har jag ingenting att kommentera kring det.

Jag jobbar med som ledare för ett "lag" varje dag. Jag vet dock vad som krävs för att ett lag ska prestera, trivas och ha roligt tillsammans. Med det kommer även framgångar på alla plan. Huruvida det fungerade i Färjestads tränarstab eller inte, lägger jag mig inte i. Jag spekulerar inte heller i det. Jag känner att jag är glatt ovetande och vill så förbli. Huvudsaken är att firma Rundqvist - Loob tror på de som jobbar i och kring laget. Gör de det så gör jag det. Jag vet hur viktigt det är att ledare som har hand om en grupp, drar åt samma håll. Det är vad jag har att säga om saken, utan att för den skull inte döma eller veta.



Anonym

Jag håller inte själv på Färjestad ändå tycker jag det är så roligt att läsa dina texter om laget. Inte massor med känslomässigt skit utan kort, konsivt och ärligt.

2012-01-19 / 21:47:12
Pia

Well, en del känslor finns nog med i texterna om du läser dem ordentligt. :) Känslor hör till när man bloggar. Åtminstone då JAG bloggar. :)

2012-01-20 / 19:38:16
BLOGG: http://piacharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback