Hockeybloggen

Elaka människor

Jag har, som jag sagt innan, aldrig förstått mig på folk som vill göra folk de inte ens känner ledsna!!! Vad är det för ett sätt?! Patetiskt kallar jag det.

Varför lägger en del fans energi på att skriva dumheter till spelare på nätet, komponerar hatransor eller hånfullt trams om spelare eller lag? Jag ser ingen anledning till det!

Om man håller på ett lag så skriver man väl hellre peppande ord till spelarna i sitt eget lag, sjunger hyllningar på läktaren till sitt eget lag och lägger all tid och energi till det! Åtminstone fungerar jag så!

Jag tycker att det är lägre än Glocalnet (ja, man behöver vara i en viss ålder för att förstå det uttrycket), om man ger sig på enskilda spelare med personangrepp, hån och andra dumheter.

Jag läste om Dick Axelsson idag tillexempel. Det folk kallar honom stämmer ju inte ens!

Ja, jag blev med ledsen och besviken då han bytte från FBK till MODO, men jag kallar inte honom för dumheter ändå. Varför skulle jag? Det är precis som med alla andra. Deras liv. Deras val.

Tänk er för!



L

Jag håller med dig till fullo. Tycker med att det är oerhört tråkitgt med elaka människor. Vi var på matchen och hörde hur klacken skrek. Det är inte kul. Likaså när någon snackar en massa skit om spelare i tex forum mm. Det är så tråkigt och jag blir illamående. Istället för att skriva och diskutera matchen......



Lotta

2012-01-14 / 09:05:04

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback