Hockeybloggen

Anton Grundel #73 i Färjestad

Det är ju inte konstigt att den här killen har fått mycket beröm de senaste matcherna. Han är begåvad i det han gör där ute på isen. En kille som kan läsa spelet, som grovjobbar, som skjuter, som passar, som stoppar motståndarna med kraft (tacklas som en riktig rugbyspelare) och som kämpar sitt anletes svett. En redan rutinerad spelare i Färjestad, trots sina unga år. Färjestad är hans modersklubb. Ni förstår va? Ingenting kan gå fel här. :)

Denne man är född i Karlstad. Den 5 mars 1990 såg han till att förgylla världen.

2005 tog han plats i J18 Färjestad och på den vägen är det. Han har spelat i organisationen sedan dess. Några turer till Skåre har det blivit till och från mellan åren 2005 - 2011. Utöver det så har han även spelat i Värmlands lag i TVpucken (2006/2007). Anton har även medverkat i juniorlandslag genom årens lopp.

Jag vet inte vad ni andra tror och tycker om denne spelare, men jag kan i alla fall säga vad  min magkänsla säger mig: Anton Grundel kommer att bli en av stommarna i Färjestads eltiserielag i många år till. Det kan även bli så att han försvinner över till NHL i framtiden en sväng. Ta mig på orden. Herr Grundel har alla kvaliteter för att bli en riktigt stor hockeystjärna. Det har han redan bevisat för oss flera gånger om.



Foto: Daniel Briander.


Bea

Vad roligt att läsa ! Ska visa detta för honom :) kram

2012-01-31 / 09:15:05
BLOGG: http://beatriceahs.blogg.se/
Pia

Gör det vännen! Jag hoppas att det ger honom energi till kvällens match. Vi hörs! Kram

2012-01-31 / 18:31:20
BLOGG: http://hockeykortochgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback