Hockeybloggen

Sammanfattning av matchen mot Djurgården

Det började riktigt bra. Det fortsatte ännu bättre. Vi gjorde mål i PP. Bara det. Det är mer ett undantag än en regel denna säsongen hittills. Snart är det en vana igen. Många kämpade och de kämpade TILLSAMMANS återigen. De gav varandra chanser. De stod upp för varandra. De bjöd inte på någonting. Stämningen var hög både på läktare och isen. Vinst var det enda som räknades. Det märks att det drar ihop sig mot slutspel. Man ser mer sammanbitna och fokuserade ut än vanligt. Samtidigt börjar både självförtroenden och spelglädje lysa igenom. Jag börjar känna igen mitt lag igen; både när det gäller spelet och leendena.

Målskyttarna för ikväll var Martin Sevc, Christian Berglund och Peppe Lundh. Torpet höll nollan och hans räddningsprocent ökar därmed ännu mer.

Jag vill även påminna min DIFsupporter till kollega. Det var du som hånade mig för att jag höll på FBK i oktober 2011. Så även i januari 2012. Men nu. Vad garvar du åt nu? Du är rätt tyst nu va? ;) Du tjötar om att vi kallas för La Famillia. Det finns ju faktiskt en anledning till att vi är mästare och har så varit nio gånger. Ni då? Kommer ni få kvala? Det är nära nu...(allt sagt med kärlek som vanligt mellan oss två).


A

Du är helt otrolig på att skriva! Jag blir så glad av att läsa dina inlägg. =) Jag hoppas att hela Färjestad läser din blogg för de borde fylla på sina självförtroenden varje gång dom läser här. Tips och kloka råd får dom jue med.

2012-02-21 / 23:26:25
lotta

Tena Tjabba!



Så fantastiskt HÄRLIGT med vinst! Finner inga ord! :=) Ja när det väl gäller så blir DE BÄST! Jag satt och tänkte förut att det är så förbaskat kul att se hockey! :=) Tur man har det att åka på här i Karlstad!

Nu är det på Torsdag igen! Längtar!



Ja , du det är många som retar sig på Familjen Fbk! Nu är nog många tysta och rädda! Hihiii så ska det vara när vi står på Torget i April!!!! :=) Kul attt kasta det i ansiktet faktiskt på många som hånat och haft sig!



Med ALLA fasn så ÄR vi en STOR Familj tilsammans. Det känns så jäkla kul!!! :=)



Ha en fin dag!



Kram Lotta

2012-02-22 / 07:14:42
Pia

A: TACK så jättemycket för dina värmanade ord. Jag tror inte någon av dem följer min blogg faktiskt, men de är välkomna hit om de vill. :) Hit är alla välkomna!



Lotta: Min trogna kommentarskribent! :) Jag blir lika glad varje gång du kommer med feedback på inlägg. Jag önskar att jag med bodde i Karlstad och kunde se fler hemmamatcher än vad jag gör per säsong. Nu kör vi på. Mästarna ska fortsätta att vara mästare!:) Kram på dig!



2012-02-22 / 09:26:42
BLOGG: http://hockeykortochgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback