Hockeybloggen

På begäran: Åslund

Jag har skrivit ett inlägg om den här spelaren tidigare och när jag fick förfrågan i en kommentar om att göra ytterligare ett inlägg så kändes det inte så aktuellt. DÅ. Nu känns det mer aktuellt, så du som önskade. Här kommer ett till! :)

Jag har tidigare stolpat ner Pers karriär och beskrivit honom som hockeyspelare. Efter att ha sett matchen på Tv:n igår så behöver jag bara får ur mig lite mer. Innan matchen så började kommentatorerna att ge Per beröm för allt som jag redan har skrivit. Jag blev förvånad. Är de experter och inte har sett allt det där förrän nyss? :)

Per Åslund #22 har varit en av få i det här laget som under HELA denna säsong har presterat match efter match. Han har grovjobbat och slitit varg. Han har lagt fram perfekta passningar under matcher som vi har förlorat och vunnit. Per har banat väg för sina lagkamrater. Åslund är överallt på isen. Han har utvecklats positivt från att enbart varit forward till att ha blivit en skicklig tvåvägsspelare. Han får spela mycket boxplay numera. Han har fått ännu mer fart under skridskorna och tar sig förbi motståndare i anfallszon och framför allt in i anfallszon med turbomotor. Per ger energi till laget. Han gör mål, han fixar assist,  han täcker upp, han läser spelet och bryter motståndarnas passningar för att sedan vända upp mot anfallszon. Åslund tar inga dumma utvisningar.

Nä, Per Åslund, må hända kanske inte är målkung just nu i just den här säsongen. Men är man hockeykunnig så kan man ju inte ha missat Pers engagemang och talang under 2011 och starten här i 2012?!

Det är tur att Färjestad har en klok lagkapten i Rickard Walle Wallin. Han säger att ALLA kedjor är viktiga och bidrar.
Experterna pratar om superkedjan i gårdagens första kedja. Jag pratar om STJÄRNLAGET.


Foto: nwt.se




Foto: nwt.se



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback