Hockeybloggen

Linköping och matchen i CC

Tog mig dit i bil i snöovädret som hägrade i Linkan. Kom till arenan tidigt och ägnade hela värmningen åt att fotografera och prata med bästis. Bästis var väl ändå den som fotade mest med min kamera då plexiglaset var i vägen och jag inte orkade stå och krångla för att få bättre kort. Det orkade hon. Tack för det! Vi hann få lite fototips av en LHCsupporter som fanns på plats. I övrigt så satt vi med FBKsupportrar bredvid oss på läktaren. Smsade lite med finaste M och B, som befann sig i Karlstad.

Sedan inleddes det hela med hyllningar till Magnus Johansson som gjorde sin 600:e match för LHC. Det blev videosnutt, blommor och applåder. Ja, jag anslöt mig till applåderna faktiskt då Magnus Johansson har gjort en stor insats i Tre Kronor genom årens lopp och han ÄR LHC (om ni frågar mig).

Efter att nationalsången klingat ut så började så äntligen matchen. Färjestad började starkt. Det blev skott på mål i flera omgångar, men som vanligt ville inte pucken leta sig in bakom Norrena. En enligt mig ojämn målvakt som naturligtvis alltid gör fina matcher mot Färjestad. Kan han lägga av med det? Jag måste säga att FBK ägde hela första perioden, men framför allt de första tio minutrarna. Sedan kom då bakslaget. Ett skitmål där pucken givetvis gick in. Vad ska man säga? Why man?! :(

Under andra perioden var FBK som yra höns (speciellt i inledningen). Sanny Lindström höll på att göra självmål och Thorell missade öppen kasse (då naturligtvis någon LHCspelare hann få klubban ivägen och pucken studsade över ribban med någon mm). Jaja. Inga mål i andra perioden i alla fall. Många boxplay dock.

I tredje perioden kom vi tillbaka med buller och bång. Attack efter attack. Skott efter skott. Passning efter passning. Norrena stod ivägen och hade stundtals väldigt tur. Jag älskar när han trampar iväg bakom målburen, men uppskattar inte att han hinner tillbaka precis i rättan tid. Nära för många av våra spelare, men som sagt. Pucken fortsätter att vara vår ovän denna säsong. Mållöst även i tredje och där har ni slutresultatet.

Torpet gjorde en kanonmatch ändå! Sanny och Nygga var tillbaka och det var gött dä! Båda gjorde fina insatser. Walle visade vägen och slet överallt på isen. Peppe satte fart tillsammans med Grundel (ja, han är back, men beter sig som en forward till och från. *ler*). Åslund slet varg. Sevc gjorde som vanligt grovjobb. Klefbom sköt från alla vinklar och vrår. Basse...ingen tar pucken från Basse. Det var de som märktes mest, därmed inte sagt att övriga inte sopade på där ute. ALLA kämpade.

Ikväll önskar jag mig färre pass innan avslut, någon som står och skymmer framför målvakten, snabba pass, skott mot mål och rusa på returer. Stressa inte när ni har puck, utan förvalta chanserna väl. Det är nyckeln till framgång nu. Farten och passningsspelet har ni. Well, lite mer PP = mål också. I övrigt. Mästarna. Mästare.




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback