Hockeybloggen

#31 Dick Axelsson

Bara man säger hans namn så ler en del och svär andra. Det namnet väcker känslor inom hockeyvärlden. Det kanske är för att han själv styrs av dem? Känslorna alltså.

Dick kallas för Dicken (ett smeknamn jag aldrig har använt då DICK är DICK och ingenting annat). Axie och Dixie är med några av hans smeknamn. Kärt barn har många namn sägs det. Det kanske är så.... :)

Hur som helst är han från Stockholm dvs vår hövvestad. Nehe? Den 25 april 1987 föddes han.

Mälarhöjden/Bredängs IK...Det var där det började.

Det fortsatte i Huddinge 2002 - 2007. Därefter blev det Djurgården som satte klorna i talangen. Där huserade han ända fram till säsongen 2008/2009 då han tog ytterligare ett kliv i kärriären och hamnade i Karlstad, Färjestad. SMguld direkt. :) Därefter så kämpade han på i AHL och då han inte nådde NHLklass då, så valde han att åka tillbaka till Färjestad...eller vad det så? Det var det som sades. En del andra rykten gick med i massmedia. Alla gick väl ut på att Dick Axelsson var en crybaby som inte fixade att kämpa för sin karriär utan ville ha den mer eller mindre serverad. Jaja, återigen så väljer jag att strunta i rykten. Skulle man tro på alla rykten hela tiden så skulle man snart inte veta vad man skulle tro....Tillbaka i FBK var han hur som helst. Personligen tycker jag att det var ett bra val för mitt lag i alla fall. Ytterligare ett SMguld hann han vinna innan han helt oväntat bytte till MODO 2011/2012. Det var ingen rolig dag. Återigen så uppstod känslor kring det hela. En del hatade honom, andra älskade honom för att han gjorde det valet. Det är i MODO han lirar nu. Hur länge han blir kvar där vet ingen. Ingen mer än han själv.

Lägg därtill en del landslagskamper och ni har hans karriär i stora drag.

Dick Axelsson föddes med talang. Han gör allt det där som få andra klarar av på isen. Det som är nackdelen är väl att han är ojämn i sitt spel. När han är bra så är han enormt bäst. När han är dålig så förstår man ingenting. Det är dock ingenting ologiskt i det enligt mig. Han är en humörsspelare av stora mått. Vad annat kan man begära? Det är sådan han är. Han väcker känslor var än han är och spelar. Antingen hatar man honom eller så älskar man honom. Det är svart eller vitt när det gäller hans spel. Gråzoner existerar inte på isen.

Vad än man tycker om Dick som hockeyspelare, så kan vi väl ändå vara överens om att han gör avtryck och lämnar spår. Det finns väl ingen som har missat vem han är?



Foto: Nwt.se



Foto: nwt.se


Lillan

Jag älskar din blogg. Jag älskar Dick.

2012-02-04 / 19:24:26
Pia

Det var snällt sagt! :)

2012-02-04 / 19:25:58
BLOGG: http://hockeykortochgott.blogg.se/
Anonym

Vad vet du om Dicks privatliv? Singel, upptagen?

Bra blogg :)

2012-02-04 / 20:53:33
Elli

Jo tack, han gör avtryck och lämnar spår...

2012-02-04 / 20:53:58
BLOGG: http://ellinorakeson.blogg.se/
Pia

Tack för att du gillar min blogg!:)



Dicks privatliv är just Dicks privatliv. Jag vet ingenting om det och är du nyfiken på att få svar på dina frågor så får du fråga honom själv. :)

2012-02-04 / 21:03:26
BLOGG: http://hockeykortochgott.blogg.se/
Hanna Björkdahl

Han är inte hatad, egentligen...

Jag älskar och hejar ju oxå på Färjestad, och det var så mycket snack kring Mr. Axelsson, vilket lag han skulle välja och så; att vi FBK-fans verkligen förväntade oss att han skulle fortsätta spela för oss! Men han gjorde ju inte det...han lämnade SM-guldsmästarna och stack tll MODO, som knappt höll sig kvar i elitserien...och det är klart att vi fans bir besvikna på han...! Men inte så att man hatar honom...Inte jag iallafall! :)

Han kommer alltid ha en del av mitt hjärta...även ifall att han inte spelar för Färjestad! (Y)

2012-03-03 / 14:50:28
BLOGG: http://www.hannabjorkdahl.devote.se
Pia

Det är bra Hanna. Dick gör sina egna val i livet precis som vi andra, så huvudsaken han mår bra och trivs med det han gör.

2012-03-03 / 15:24:31
BLOGG: http://hockeykortochgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback