Hockeybloggen

Vita Hästen: Alexander Bergh

Ni som undrar vem jag pratar om i inlägget nedan ska nu få er lite information kring denne talangfulle spelare. Han är målvakt i Vita Hästen och har varit det en lång tid. Jag har följt honom i det laget ett bra tag nu och jag undrar fortfarande varför inget Elitserielag tagit sig an denne spelare. Med rätt coachning kan den här killen gå hur långt som helst.
 
Alexander Bergh föddes den 10 december 1984. Hans moderklubb är HV71.
 
2002/2003 så anlände Alexander till Vita Hästen. Här har han tillbringat sin största del av hockeykarriären ända till nutid. 2008/2009 tog han sig en sväng till Nybro och säsongen därpå spelade han i Lillehammer (Norge). Efter det kom han tillbaka till oss. Han lånades ut en stund 2011/2012 till Luleå (Elitserien), men är tillbaka i Vita Hästen som sagt.
 
Min fråga är fortfarande varför ingen Elitserieklubb värvat honom? Till alla coacher därute i vårt hockeySverige. Ta er en titt på Alexanders spel. Han förtjänar (enligt mig själv), att spela i en högre liga än divsion 1.
 
Foto: Jag själv! 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback