Hockeybloggen

På begäran: Min favoritfemma med FBK

Jag glömde fråga han som önskade detta om jag får ta spelare och sätta ihop en egen eller om det ska vara en som funnits på riktigt så att säga. Svårt är det hur som helst.
 
Om vi ska ta en femma som funnits på riktigt så gillade jag den med Jörgen Jönsson, Per Åslund, Peter Nordström plus backparet Jonas Frögren och Martin Sevc (minns inte om de spelade backpar någon gång, men jag tog bara ut två backar som var aktiva då). Målvakt: Jonas Gustavsson.
 
Om jag ska sätta ihop en alldeles egen så skulle jag nog välja: Jörgen Jönsson, Rickard Wallin, Per Åslund som forwards tillsammans med Sanny Lindström och Anton Grundel. Huruvida den skulle fungera bra i matchläge har jag inte analyserat utan jag har plockat fram MINA favoritspelare i laget. Får jag inte ha med ickeaktiva spelare så byter jag ut Jörgen Jönsson mot Marius Holtet. Målvakt: Alexander Salák.
 
 
Är du inte nöjd med mitt svar eller om det var tänkt på annat sätt så hör av dig! :)
 


Uffe

Jag är jättenöjd med ditt svar/inlägg! Inga dåliga namn du radar upp. Min tanke var att du skulle ta ut en favoritspelare för varje position i en femma oavsett om den funkar i en matchsituation eller inte och det gjorde du ju. Jag fick en klar bild av dina favoriter.

När det kommer till hockey är jag själv en stor nostalgiker och min femma ser ut så här:

MV Peter ”Pekka” Lindmark

HB Sergei Fokin
VB Jonas Frögren

HF Håkan Loob
C Jörgen Jönsson
VF Peter Nordström

Många fina gamla storspelare fick tyvärr finna sig petade när jag valde ut denna startfemma. :)

Ha det bäst!
/Uffe

Svar: Det var inte lätt att svara på detta Uffe. :) Fick med plocka bort en hel del som jag egentligen hade velat haft med. Bra femma som du fick till med ju! Ha det bäst du också!:)
Pia

2012-12-30 / 00:37:20

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback