Hockeybloggen

På begäran: Max Görtz

Nu har vi kommit till önskemålet kring Max. Han är en ung och talangfull spelare på enbart 19 år. Görtz föddes den 28 januari 1993 i Höör. Moderklubben heter Frosta HC. 
 
Det är stjärnklass på denne forward. En stjärna som kommer att glimma länge på hockeyhimlen. Även NHL har fått nys på Max som draftades i sjätte rundan av Nashville Predators!  
 
Den långa vägen på Görtz karriär startade 2008/2009 i Rikspucken där han spelade för Skåne. Där huserade han även i Malmö och stannade i klubben ända till säsongen 2011/2012 då han flyttade till Färjestad. I Färjestad är han kvar, men jag tror nog att Görtz tas över till andra sidan Atlanten snabbare än ligan där över kommer igång. Tyvärr får jag väl säga, då jag helst vill se honom i Färjestad många år till. Max skulle ju spelat i detta JVM som pågår, men fick utgå pga skada. Det kändes inte roligt alls. Varken för Max eller för oss som håller på honom. Dock så har Max gjort flera landskamper i sina unga år (det där lät ju som att han skulle vara jättegammal).
 
Låt mig presentera Max. Max Görtz. Han som briljerar med klubba och puck, som utmanar motståndarnas backar i varje match och flyger iväg som skjuten ur en kanon. Få klarar av att stoppa denne spelare när han spelar på sin högsta nivå, som han gör nästan jämt.
 
Foto: vf.se



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback