Hockeybloggen

Färjestad - MODO: Period 1

Vi stod för farten och passningarna och chanserna till att börja med. Efter MODOs 1-0-mål så fick de givetvis energi  som ett helt RedBull-lag. Salák gjorde ett misstag som hade kunnat kosta oss ett mål till, men vi fick en utvisning istället. Jag tror att han slutar att ta sig upp på egen blå och står kvar i målet istället nu resten av säsongen. Gör han det så är jag honom evigt tacksam. Det är i  målburen han ska vara och ingen annan stans. Det har gnällts bland FBKfans angående PW's turer utanför kassen, men han är inte ensam om det.  Vi ska faktiskt kolla på helheten. Misstag kan alla göra. Puckar kan studsa fel. Å efter det misstaget av Alex så såg han till att göra många fina räddningar som höll oss kvar med enbart 1-0-ledning länge in i första perioden. I slutet av första så satte dock Jocke Hillding pucken bakom den rödklädda målvakten. Jag skrek som om det vore SMguld som står på spel. 
 
Nu ser jag fram emot en välspelad andra period. Inga fler promenader av Salák och Walle tack! :)
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback