Hockeybloggen

Laget före jaget!

Så här är det. Färjestad har genom alla år sedan klubben startade upp haft ett gäng underbara personligheter i sitt lag. Spelare som spelar med det stora hjärtat. Ypperliga lagkaptener som visat vägen både på och utanför isen. Goda förebilder. Här är alla stjärnor och ingen behöver trampa någon annan på tårna för att synas. Man hjälper varandra att utvecklas och man ser till så att alla får vara med. Har du pucken och kan skjuta den i mål så ger du bort den om du ser att någon annan har bättre chans. Det är några av de styrkor som jag tycker att FBK har som lag. Det är också därför som jag tycker så mycket om dem. Det är därför som jag har valt att följa, heja och peppa laget! Ni är mina hjältar och mina förebilder på samma gång. Inte den där hysteriska hysterin som ibland kan uppstå bland en del supportrar till lag, utan helt enkelt så ger ni  mig energi när jag mest behöver den då jag går in i min hockeybubbla och  ni får mig även att finna styrka till att hämta den kraft som jag behöver när det är mycket med mycket i livet. Ni hjälper mig att hitta fokus och skärpa och på så sätt är ni mina förebilder. Cheesey? Ni får tycka vad ni vill kära läsare. Det är så det är. Det är därför som jag är Färjestadare. Alla supportrar har en anledning till att följa ett lag oavsett sport. Där har ni min!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback