Hockeybloggen

Världen behöver mer empati!

Jag hamnade mitt i en gala för barn och ungdomar. Alla unga har inte julen som sin favorithögtid ska ni veta. Det finns de som har det kämpigt just kring jul av olika anledningar. Det är alla de människor som jag skulle vilja samla på ett ställe och ge både julbord, julklappar, trygghet och glädje. Det är som ni förstår omöjligt då det tyvärr finns gott om dem där ute i världen. Det är därför som jag valde att skriva i tidigare inlägg att ni ska skänka pengar till organisationen BRIS eller liknande organisationer istället för att köpa presenter till mig. Detta gäller inte bara i juletid, det gäller även födelsedagar och andra sådana där dagar som folk vill ge en presenter. Jag har det jag behöver: mat, kläder, boende, släkt, vänner, familj, kärkek och sann vänskap. Vad mer behöver jag? Egentligen. Allt annat handlar ju endast bara om materiella ting. Det finns ändå viktigare saker än de som du kan köpa för pengar. Det tycker i alla falll jag!

Vad hade detta inlägget med hockey att göra undrar ni. Jo, det kan jag säga. En del av dessa barn och ungdomar finns även bland dem som utför hockey i lag, klubbar, organisationer...över hela världen. Förvånad?



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback