Hockeybloggen

Färjestad är ett lag

Det är lagsport. Det är laget som ger resultatet. Det är lagandan som utvecklar laget. Det är Färjestad som jag tycker om. Jag är själv en teamplayer i det mesta som jag gör. En gång lagspelare alltid lagspelare. Även om folk i ett lag är olika och har olika förmågor och egenskaper så är det ändå LAGET som är JAGET. Man tänker inte enbart på sin egen framgång. Man gläds minst lika mycket åt andras. Det finns ändå liksom några egenskaper hos lagspelare som är gemensamma.

Det är därför svårt för mig att ha favoritspelare. Färjestad skulle aldrig vara Färjestad om inte alla som ingår i dagens lag var där. Ibland dock så kan jag erkänna att det finns en del spelare (inte enbart i FBK), som får mig haja till. Näääää, jag pratar inte om snygghetsfaktorer (alla tjejer som följer hockey engagerar sig inte på grund av spelarnas utseende). Jag pratar om talang, förmågor och egenheter.

Det kommer därför komma inlägg liknande sådana som det under detta. De handlar om spelare som JAG av någon anledning följt lite extra i sin hockeykarriär.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback